Minu Raha
Minu Raha on praktiline õppemäng, mis selgitab rahatarkade valikute tegemist ning töö ja raha teenimise seoseid.
Soovitame õppemängu kui soovid:
- pakkuda praktilist ja mängulist isikliku raha kasutamise kogemust;
- näidata raha saamise seoseid tööga ning panga rolli selles;
- treenida üksteisega arvestamist ja viisakat suhtlust.
Mida õppemängus tehakse?
Isikliku rahaga arveldamine on iga inimese vastutus. Õppemängus on igal mängijal oma raha, millega saab teha ostuotsuseid. Kui raha saab otsa, tuleb tööle minna ja viisakalt kliente teenindada. Kust saab ettevõte raha? Millisest rahast tuleb palk? Kuidas tekib raha panga kontole? Kuidas selle raha kätte saab?
Mängu käigus selgub, et isikliku raha omamiseks ja kasutamiseks peab:
- eristama vajadusi ja soove;
- mõistma panga rolli ja oskama kasutada panga teenuseid;
- oskama teistega koostööd teha ja viisakalt suhelda;
- mängujuhi abiga selgitada ning analüüsida tehtud otsuseid.

Kasu mängijale
Planeerimine ja tegutsemine
Mängija eristab vajadusi ja soove, oskab planeerida oste ning selgitada, millised on rahatargad valikud.
Võimaluste leidmine
Mängija mõistab, et palga saamiseks tuleb teha tööd ja ettevõttele raha saamiseks tuleb leida võimalusi, kuidas rohkem kaupu või teenuseid müüa.
Viisakas suhtlus
Mängija mõistab viisaka suhtluse olulisust, oskab kasutada viisaksuväljendeid ning kliendile kaupu pakkuda.
Kasu õpetajale
Õppekavaga seotus
Õppemängu eesmärk on luua ettevõtluspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist ning sotsiaalse- ja suhtluspädevuse treenimist.
Ettevõtlus ja rahatarkus
Õppemäng võimaldab kogeda rahatarkade otsuste tegemist ning juhendaja abiga kogemust eakohaselt analüüsida.
Sotsiaalsed oskused
Õpimeetodid on loodud arendama võimaluste märkamist, julgust otsustada, vigadest õppida ja vastutuse võtmist.
Õppemängu ülesehitus
Eesmärk on luua võimalus kogeda väljakutseid, mis äratavad mängijas huvi teada saada, kas ja kuidas neid olukordi lahendada osatakse ning milliseid teadmisi on õnnestumiseks juurde vaja.
1. Osalejad jagunevad meeskondadeks
Iga mängija saab kogeda ostja ja töötaja rolli.
2. Ostunimekirjad
Igal mängijal on isiklik raha - mida tuleb kasutada ostunimekirja vajalike ostude sooritamiseks ning soovi korral endale meelepäraste valikute tegemiseks.
3. Pank ja panga toimingud
Iga tööpäeva lõpus viiakse töökohas teenitud raha panka ning palk kantakse töötaja kontole, kust selle järgmisel tööpäeval välja saab võtta.
4. Sotsiaalsed oskused
Programmi fookuses on viisakas teenindus, kokkulepetest kinni pidamine, teineteisega arvestamine, otsuste põhjendamine.


Kliendid räägivad meist
Kasutasin Minu Raha mängu mitu kuud koolieelikutega rahatarkuse projektis. Programmi juures parim on, et loovusele on jäetud vabad käed. Lapsed ei tüdinenud, kuna mäng arenes koos meie projektiga. Hea võimalus lõimida erinevaid õpivaldkondi ja siduda õppekavaga.

Kristi Aarelo
Paide Sookure lasteaia õpetaja
Lapsed saavad praktilistes olukordades harjutada ostmist, säästmist ja teha lihtsaid finantsotsuseid. Lisaks soodustab mäng sotsiaalsete oskuste arengut, sest lapsed peavad tegema koostööd, kauplema ja koostama eelarve. Sedasi panemegi aluse lasteaialapse rahatarkusele.
.jpg&w=3840&q=100)
Ene Nool
Rakvere Rohuaia lasteaia direktor
Ettevõtlusküla mängud on detailselt läbimõeldud, mitmekülgsete võimalustega ja väga professionaalselt korraldatud. Rollimängude sisu võtab arvesse tänast õppijat, nüüdisaegseid õpikäsitusi, on õpilase- ja õpetajasõbralik. Saadud kogemusi on lihtne kasutada rahatarkuse õpetamiseks või lõimida ainetundidesse.

Kadri Raudsepp
Puhja Kool - klassiõpetaja
Tellimise võimalused
Enne tellimist mõtle, mida soovid grupile pakkuda. Mida täpsemalt oskad sõnastada ootusi, seda parem on saadav elamus.
Linnaku külastus
sobib, kui soovid kogeda õppeprogrammi unikaalses keskkonnas.
Emotsioone loov keskkond
Emotsioone kaasavad õpimeetodid tagavad süvendatud õpikogemuse.
Mugavustsoonist väljumine
Ettevõtlusõppeks ehitatud keskkond loob elamusi ning aitab rollidesse sisse elada.
Teeme sinu eest töö ära
Saad teha märkmeid, milliseid oskusi ja teadmisi mängijad edukalt kasutavad.
Kutsu meid külla
kui soovid kogeda õppeprogrammi sulle sobivas kohas.
Sinule sobiv aeg ja koht
Kui väljasõidu planeerimine ei ole mõistlik, tuleme hea meelega teie juurde.
Mänguline ja loov lähenemine
Mängimine tuttavas keskkonnas eeldab head kujutlusvõimet.
Inspiratsioon
Jälgi kogenud juhendajaid ja kogu inspiratsiooni.
Korralda ise
kui soovid õppeprogramme korduvalt kasutada.
Mänguliselt õppimine
Süvendatud õpikogemuse tagab korduvalt mängimine.
Õpilased mängujuhendajaks
Abijuhendajateks kaasatud õpilaste oskused kasvavad hüppeliselt.
Pikad programmid
Mängude materjalidest saab luua huviringe ja projektinädalaid.