Ettevõtlik Pere
Ettevõtlik Pere on praktiline õppemäng, mis selgitab pere rahaasju, ühiste unistuste nimel säästmist ja perefirma toimimist.
Soovitame mängu, kui soovid:
- anda perekonna rahaasjade juhtimise kogemust;
- õpetada unistuste tarbeks säästmist ja pere kuludelt kokku hoidmist;
- treenida meeskonnatöö oskusi ja ettevõtlikkust.
Mida õppemängus tehakse?
Ettevõtlikul perel on unistus, mille täitmiseks on vaja raha. Raha saab perefirmas töötamise eest palka makstes, kuid igal pereliikmel on lisaks ühiselt jagatud kodukuludele ka isiklikud vajadused ja soovid.
Millelt säästa? Kuidas ettevõttele raha teenida? Kuidas leida uusi kliente? Kui palju palka maksta, et ettevõttel läheks hästi, kuid isiklikud unistused saaksid täidetud?
Mängu käigus selgub, et edukas perekond oskab:
- teha rahatarku otsuseid;
- kuulata üksteist ja teha kokkuleppeid;
- leida väljakutsetele loomingulisi lahendusi;
- analüüsida ja põhjendada oma käitumist.

Ettevõtluskülas oli megalt lõbus ja lahe. Mul oli kahju, et see nii vara ära lõppes. Mulle väga meeldis seal teenindada ja ise poodides käia. Keeraksin selle päeva tagasi, kui saaksin.
Kasu mängijale
Planeerimine ja tegutsemine
Mängija kogeb perega planeerimise ja kokkulepete tegemise vajalikkust, ettevõtte sissetulekute kasvatamise planeerimist ning tehtud otsuste mõju analüüsimist.
Võimaluste leidmine
Mängija teadvustab, millised on pere tulud ja otsib võimalusi neid suurendada ning analüüsib pere kulude vajalikkust leides viise kulude vähendamiseks.
Meeskonnatöö
Mängija mõistab oma rolli ja vastutust meeskonnatöös, kokkulepete tegemise vajalikkust ning mõju äritulemustele.
Kasu õpetajale
Õppekavaga seotus
Ettevõtluspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist ning sotsiaalse- ja suhtluspädevuse arendamist.
Ettevõtlus ja rahatarkus
Õppemäng võimaldab kogeda pere rahaasjade korraldamist, pereettevõtte juhtimist ja analüüsida otsuste mõju perele ning ärile.
Sotsiaalsed oskused
Õpimeetodid on loodud arendama võimaluste märkamist, julgust otsustada, vigadest õppimist ja vastutuse võtmist.
Õppemängu ülesehitus
Rollimäng, mida viib läbi mängujuht kasutades läbivalt sokraatilist meetodit.
1. Osalejad jagunevad meeskondadeks
Iga meeskond saab ühe perefirma, mida juhtida.
2. Meeskond juhib pere ettevõtet
Perefirmas on kõik võrdsed osanikud. Töödejaotuse otsustab iga pere ise.
3. Kogemus - eksimus - analüüs
Mängus luuakse kogemuskeskkondi, kus saab katsetada, eksida ja vigadest õppida.
4. Füüsiline ja digitaalne õpiruum
Digitaalne mänguäpp aitab jälgida raha liikumisi ning annab raportite näol materjali analüüside läbiviimiseks.


Kliendid räägivad meist
Läbi mängu ja lõbusa tegevuse õpivad noored meeskonnatöö oskusi ja suurendavad klassi ühtsustunnet. Kui kõik teadmised mängus kohe ei rakendu, räägitakse need mängu lõpus üle ja mina õpetajana saan sellele korduvalt erinevate teemade juures viidata.

Evelyn Merusk
Oskar Lutsu Palamuse Põhikool - huvijuht, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
Ettevõtlusküla mängud on detailselt läbimõeldud, mitmekülgsete võimalustega ja väga professionaalselt korraldatud. Rollimängude sisu võtab arvesse tänast õppijat, nüüdisaegseid õpikäsitusi, on õpilase- ja õpetajasõbralik. Saadud kogemusi on lihtne kasutada rahatarkuse õpetamiseks või lõimida ainetundidesse.

Kadri Raudsepp
Puhja Kool - klassiõpetaja
Ettevõtlusküla õppeprogrammid on suurepärane võimalus harjutada meeskonnatööd, arendada ettevõtlusoskusi ja koos lõbusalt aega veeta. Praktiline ja kaasahaarav õpe eluliste oskuste omandamiseks ning professionaalsed koolitajad teevad Ettevõtluskülast suurepärase õpetaja abilise.

Helen Karus
Sõmeru Põhikooli ajaloo ja ettevõtlusõpetaja
Tellimise võimalused
Enne tellimist mõtle, mida soovid grupile pakkuda. Mida täpsemalt oskad sõnastada ootusi, seda parem on saadav elamus.
Linnaku külastus
sobib, kui soovid kogeda õppeprogrammi unikaalses keskkonnas.
Emotsioone loov keskkond
Emotsioone kaasavad õpimeetodid tagavad süvendatud õpikogemuse.
Mugavustsoonist väljumine
Ettevõtlusõppeks ehitatud keskkond loob elamusi ning aitab rollidesse sisse elada.
Teeme sinu eest töö ära
Saad teha märkmeid, milliseid oskusi ja teadmisi õpilased edukalt kasutavad.
Kutsu meid külla
kui soovid kogeda õppeprogrammi sulle sobivas kohas.
Sinule sobiv aeg ja koht
Kui väljasõidu planeerimine ei ole mõistlik, tuleme hea meelega teie juurde.
Mänguline ja loov lähenemine
Mängimine tuttavas keskkonnas eeldab head kujutlusvõimet.
Inspiratsioon
Jälgi kogenud juhendajaid ja kogu inspiratsiooni.
Korralda ise
kui soovid õppeprogramme korduvalt kasutada.
Mänguliselt õppimine
Süvendatud õpikogemuse tagab korduvalt mängimine.
Õpilased mängujuhendajaks
Abijuhendajateks kaasatud õpilaste oskused kasvavad hüppeliselt.
Pikad programmid
Mängude materjalidest saab luua huviringe, projektinädalaid ja laagreid.