Ettevõtlik Kodanik
Ettevõtlik Kodanik on praktiline õppemäng, mis selgitab riigi rolli majanduses ning äri juhtimise väljakutseid keerulises olukorras.
Soovitame rollimängu kui soovid:
- mõista lihtsustatud kujul raha ringlemist ja maksude rolli ühiskonnas;
- kogeda ettevõtluse ja majanduse toimimist ning üksikisiku rolli selles;
- treenida meeskonnatöö oskusi ja ettevõtlikkust.
Mida õppemängus tehakse?
Ettevõtlikud kodanikud töötavad oma firmas, maksavad töötajatele palka, riigile makse ning tasuvad igakuiselt ettevõtte tegevusega seotud püsikulud. Kõigil on kiire ja tööd on palju, kuid raha aina väheneb.
Kuidas ettevõttesse raha luua? Kust leida uusi kliente? Mille pealt kokku hoida? Kuidas meeskond efektiivselt tööle panna?
Mängu käigus selgub, et kriisis ettevõtte juhtimine nõuab:
- finantskirjaoskust ja ettevõtlikkust;
- sotsiaalsete mängureeglite tundmist;
- väga head suhtlus- ja koostööoskust;
- kiiret kohanemisvõimet ja eneseanalüüsi võimekust;
- võimaluste märkamist ja loomingulisust.

Mulle meelds selle mängu reaalsuse tunne. Õppisin kuidas rahaasju majandada ja ettevõtet juhtida. Ettevõtlusküla mäng pani tööle isegi laisad õpilased, kes muidu midagi ei tee.
Kasu mängijale
Planeerimine ja tegutsemine
Mängija kogeb äri üle võtmist, strateegilist planeerimist, kokkulepete sõlmimist, tehtud otsuste analüüsimist.
Võimaluste leidmine
Mängija võrdleb olemasolevat infot muutuva turusituatsiooniga. Otsustab hindade muutuse, uute toodete turule toomise, reklaami ja otsemüügi vajaduse.
Meeskonnatöö ja eneseteadlikkus
Mängija mõistab oma rolli ja vastutust meeskonnas, kokkulepete tegemise vajalikkust ning mõju äritulemustele.
Kasu õpetajale
Õppekavaga seotus
Ettevõtluspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist, sotsiaalse- ja suhtluspädevuse arendamist.
Ettevõtlus ja rahatarkus
Õppemäng võimaldab kogeda kriisis ettevõtte juhtimist keerulises majandussituatsioonis, teha finantsotsuseid ning analüüsida otsuste mõju ärile.
Sotsiaalsed oskused
Õpimeetodid on loodud arendama võimaluste märkamist, julgust otsustada, vigadest õppimist ja vastutuse võtmist.
Õppemängu ülesehitus
Rollimäng, mida viib läbi mängujuht kasutades läbivalt sokraatilist meetodit.
1. Osalejad jagunevad meeskondadeks
Iga meeskond hakkab juhtima juba toimivat ettevõtet või asutust.
2. Meeskond juhib ettevõtet
Firmas on kõik võrdsed osanikud. Töödejaotuse otsustab iga meeskond ise.
3. Kogemus - eksimus - analüüs
Mängu luuakse kogemuskeskkondi, kus saab katsetada, eksida ja vigadest õppida.
4. Füüsiline ja digitaalne õpiruum
Digitaalne mänguäpp aitab jälgida raha liikumisi ning annab raportite näol materjali analüüside läbiviimiseks.


Kliendid räägivad meist
Ettevõtlusküla õpikeskkond on inspireeriv, juhendajad asjalikud, teemad elulised ning rollimäng kaasahaarav.
Kogemuse lõpus kõlas õpilaste nördinud ohe: "Juba sai läbi!" ning teel koolimajja küsiti korduvalt: "Millal jälle Ettevõtluskülla läheme?" Õpetajana tahaks koolimajaski pärast tunde sellist meeleolu tajuda.

Tiit Helm
Lähte Ühisgümnaasium - majandus- ja ettevõtlusõpetaja
Läbi mängu ja lõbusa tegevuse õpivad noored meeskonnatöö oskusi ja suurendavad klassi ühtsustunnet. Kui kõik teadmised mängus kohe ei rakendu, räägitakse need mängu lõpus üle ja mina õpetajana saan sellele korduvalt erinevate teemade juures viidata.

Evelyn Merusk
Oskar Lutsu Palamuse Põhikool - huvijuht, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
Ettevõtlusküla õppeprogrammid on suurepärane võimalus harjutada meeskonnatööd, arendada ettevõtlusoskusi ja koos lõbusalt aega veeta. Praktiline ja kaasahaarav õpe eluliste oskuste omandamiseks ning professionaalsed koolitajad teevad Ettevõtluskülast suurepärase õpetaja abilise.

Helen Karus
Sõmeru Põhikooli ajaloo ja ettevõtlusõpetaja
Tellimise võimalused
Enne tellimist mõtle, mida soovid grupile pakkuda. Mida täpsemalt oskad sõnastada ootusi, seda parem on saadav elamus.
Linnaku külastus
sobib, kui soovid kogeda õppeprogrammi unikaalses keskkonnas.
Emotsioone loov keskkond
Emotsioone kaasavad õpimeetodid tagavad süvendatud õpikogemuse.
Mugavustsoonist väljumine
Ettevõtlusõppeks ehitatud keskkond loob elamusi ning aitab rollidesse sisse elada.
Teeme sinu eest töö ära
Saad teha märkmeid, milliseid oskusi ja teadmisi õpilased edukalt kasutavad.
Kutsu meid külla
kui soovid kogeda õppeprogrammi sulle sobivas kohas.
Sinule sobiv aeg ja koht
Kui väljasõidu planeerimine ei ole mõistlik, tuleme hea meelega teie juurde.
Mänguline ja loov lähenemine
Mängimine tuttavas keskkonnas eeldab head kujutlusvõimet.
Inspiratsioon
Jälgi kogenud juhendajaid ja kogu inspiratsiooni.
Korralda ise
kui soovid õppeprogramme korduvalt kasutada.
Mänguliselt õppimine
Süvendatud õpikogemuse tagab korduvalt mängimine.
Õpilased mängujuhendajaks
Abijuhendajateks kaasatud õpilaste oskused kasvavad hüppeliselt.
Pikad programmid
Mängude materjalidest saab luua huviringe, projektinädalaid ja laagreid.